Porsche 911 ma długą i znakomitą historię od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku. Produkowane przez Porsche AG w Stuttgarcie, podstawowe założenia modelu 911 okazały się zwycięskie i pozostały niezmienne: samochód sportowy zapewniający ekscytującą jazdę dla tych, którzy szukają wrażeń na torze lub poza nim.
Jako pierwsze odejście od silników chłodzonych powietrzem na rzecz chłodzonych wodą, model 996 był przedmiotem wielu dyskusji, a "puryści" Porsche spierali się o jego słuszność jako prawdziwej 911-tki. Jednak 996 Turbo, wraz z limitowanymi edycjami modeli 964 i 993, jest najnowszym modelem, który dołączył do długiej linii 911-ek osiągających status egzemplarzy kolekcjonerskich. To, co wyróżnia model 996 Turbo na tle standardowych wersji, to po części, co nie jest zaskakujące, silnik.
Silnik 996 Turbo został zaprojektowany przez Hansa Mezgera, który od lat 60-tych projektował niezwykłe silniki Porsche. Podczas gdy standardowe silniki 996 posiadają zintegrowany system suchej miski olejowej, silnik M96/72 "Mezger" został pierwotnie zaprojektowany do użytku w podwójnie doładowanym 911 GT1 Le Mans. W rezultacie zastosowano w nim prawdziwy system suchej miski olejowej, zapewniający stałe ciśnienie oleju nawet podczas ostrej jazdy na zakrętach. Ta technologia silnika została wykorzystana w innych wersjach drogowych, w tym w 996 GT2 i prezentowanym tutaj 996 Turbo z napędem na wszystkie koła. Moc w średnim zakresie obrotów to imprezowa sztuczka 996 Turbo i choć 420 KM na kurku może nie brzmi dziś tak imponująco, gdy wokół są inni, którzy mają znacznie więcej, to nadal jest to naprawdę szybki samochód. Wraz z modelem 996 Turbo narodziła się legenda, niektórzy twierdzą, że to pierwszy supersamochód Porsche ery nowożytnej!
Właściciel tego srebrnego 996 Turbo z 2002 roku nabył go kilka miesięcy wcześniej i po przeczytaniu informacji na temat wartości profesjonalnej korekty lakieru i jego ochrony, postanowił umówić się z UF Detailing Studio na zabieg poprawy połysku. Celem tego zabiegu było nie tylko poprawienie estetyki samochodu, ale również zwiększenie jego potencjalnej wartości przy odsprzedaży, która jako nowoczesny klasyk wzrasta znacząco i wykładniczo!
Samochód poruszał się po polnych drogach po ostatnich deszczach, więc pierwszym zadaniem było odkażenie i dokładne oczyszczenie lakieru.
Na początku użyto Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover, aby usunąć wszelkie ślady zanieczyszczeń żelazem, pochodzące z rozdrabniania klocków hamulcowych podczas hamowania. Gorące drobne cząsteczki łączą się z lakierem i felgami i natychmiast zaczynają się utleniać. Podczas utleniania rozszerzają się i pozostawione na miejscu mogą spowodować trwałe wżery w podłożu. W6 działa na cząsteczki, kurcząc je, powodując, że zrywają one swoje wiązania i mogą być bezpiecznie spłukane bez konieczności szorowania ich rękawicą.
Kolejnym etapem było odtłuszczenie karoserii. Użyto Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner, uniwersalnego środka czyszczącego, który można stosować w różnych proporcjach rozcieńczenia w zależności od potrzeb. Mocniejszy roztwór został zmieszany do czyszczenia wnętrza korka benzyny, bagażnika, maski i zamków drzwi, gdzie gromadzi się tłuszcz.
Po spłukaniu, 996 Turbo zostało wstępnie wyczyszczone przy użyciu Ultimate Snow Foam. Gęsta piana przylega do pionowych powierzchni, unosząc większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni pojazdu i umożliwiając ich swobodne spłukanie. Dzięki temu proces mycia głównego jest bezpieczniejszy, ponieważ usuwane są kluczowe elementy, które mogą powodować powstawanie zmechaceń i zarysowań.
Po dekontaminacji i wstępnym oczyszczeniu, samochód został umyty metodą dwóch wiader, szamponem samochodowym Gtechniq G-Wash oraz dwustronną rękawicą Ulti-Mitt z merynosów. Następnie samochód został ponownie spłukany, po czym do węża podłączono filtr Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, aby wykonać końcowe płukanie czystą wodą. Po wysuszeniu przy użyciu ręczników UF Ultra-Soft Microfibre, 996 Turbo został wprowadzony do studia w celu sprawdzenia przy intensywnym oświetleniu.
Przed wykonaniem jakiejkolwiek formy polerowania maszynowego należy dokładnie przyjrzeć się lakierowi, aby dokładnie zobaczyć, gdzie znajdują się wady i jakie są, co pozwoli lepiej ocenić, jakie kombinacje padów i mieszanek będą najbardziej skuteczne. Odczyty głębokości lakieru powinny być również wykonane w celu określenia obszarów, w których samochód mógł być ponownie malowany lub gdzie lakier jest już cienki. W tym przypadku sam lakier był w bardzo dobrym stanie, chociaż grubszy lakier z przodu sugerował ponowne lakierowanie przedniej części, częste w przypadku 996. - Rory Nisbet, UF Detailing Studio
Aby skorygować i wzmocnić srebrny lakier, wybrano RUPES UHS Easy Gloss One-Step System.
Ten jednoetapowy system został zaprojektowany specjalnie dla europejskich lakierów odpornych na zarysowania i składa się z preparatu RUPES UHS Easy Gloss Compound oraz pianki polerskiej UHS do stosowania na polerkach rotacyjnych RUPES 'BigFoot'. Podkładka ma otwartą strukturę komórkową z termiczną siateczką, co zapewnia bardziej aktywne cięcie przy jednoczesnym rozproszeniu ciepła generowanego przez tarcie. W rezultacie, gromadzenie się ciepła jest zredukowane, co pozwala na dłuższą pracę bez wysychania i bez powstawania hologramów na lakierze. Mieszanka zawiera zmniejszające się cząsteczki ścierne, które w miarę pracy stopniowo usuwają niedoskonałości, pozostawiając wysoki połysk.
Do ochrony lakieru i kół użyto impregnatu Gtechniq CS Black. System ten wykorzystuje nano-ceramiczny uszczelniacz ochronny Gtechniq Crystal Serum pokryty warstwą Gtechniq EXO w celu zwiększenia połysku i zapewnienia dodatkowej hydrofobowości.
Crystal Serum jest nakładane jako pojedyncza warstwa, ale w rzeczywistości utwardza się jako podwójna warstwa. Dolna warstwa utwardza się do twardości około 7H w ołówkowej skali twardości. Pozwala to na elastyczność powłoki, więc zamiast pękać jak twarde, kruche substancje, warstwa ta ugina się pod wpływem nacisku. Górna warstwa utwardza się do twardości 9H, jest więc bardzo wytrzymała i praktycznie nie przepuszcza skrajnych wartości pH. W ten sposób powstaje twarda, elastyczna warstwa, która chroni przed zanieczyszczeniami przemysłowymi i środowiskowymi, takimi jak kwaśne deszcze, a także zapewnia odporność na zmywanie.
Przed nałożeniem uszczelniacza, wszystkie panele zostały spryskane środkiem Gtechniq Panel Wipe i wypolerowane, aby upewnić się, że wszystkie pozostałości po polerowaniu zostały usunięte. W pełni oczyszczone nadwozie i koła zostały pokryte wstępną warstwą Crystal Serum, a następnie pozostawione do utwardzenia na 3 godziny w kontrolowanych warunkach. Połysk nadany lakierowi Arctic Silver przez Crystal Serum był już półprzezroczysty!
Po utwardzeniu nałożono EXO, aby nadać dodatkowy poziom połysku, śliskości i poprawić właściwości spryskiwania wodą.
Opony zostały pokryte środkiem Gtechniq T2 Tyre Dressing, który zapewnia długotrwały, naturalny, satynowy połysk, dopełniając wygląd. Rezultat był po prostu oszałamiający.