Vanquish jest flagowym grand tourerem Astona Martina i, jak to określono, "reprezentuje szczytowe osiągnięcia w dziedzinie projektowania, inżynierii, technologii i rzemiosła". Jedno spojrzenie na Vanquisha i od razu widać, że ich stwierdzenie jest trafne. Określany jako "ostateczny grand tourer", Vanquish został wyrzeźbiony dzięki gładkim, aerodynamicznie opływowym liniom, podkreślonym przez łukowate łuki przedniej szyby o pełnej wysokości, która wznosi się ku górze, by spotkać się z lekkim dachem z tkaniny. Jest to pierwszy Volante, którego poszycie wykonano w całości z włókna węglowego, co pozwoliło na zmniejszenie masy przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności, a niektóre wizualne detale z włókna węglowego ładnie kontrastują z lakierem.
Przeprojektowany tylny kanał aerodynamiczny, którego wykonanie zajmuje dwa dni i który został uformowany z jednego kawałka włókna węglowego, poprawia siłę docisku i przyczynia się do lepszego prowadzenia i opanowania w ciasnych zakrętach.
Wiele uwagi poświęcono ogólnej aerodynamice, aby poprawić równowagę i stabilność w stosunku do innych kabrioletów, nawet ze zdjętym dachem. Wszystko to i szczypta praktyczności: Vanquish Volante oferuje 279 litrów przestrzeni bagażowej - nieźle jak na kabriolet!
Oczywiście, równie ważne jest to, co znajduje się pod maską. Vanquish Volante jest napędzany silnikiem V12 AM29, który zapewnia 3,8 s (0-60 mph) i moc szczytową 568 KM. Dzięki skupieniu się na zachowaniu sztywności nadwozia, Volante przyspiesza i prowadzi się tak samo jak coupe. Kontrolę nad tą mocą sprawuje ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów Touchtronic III ZF Astona Martina, dająca kierowcy osiem biegów zmieniających się w ciągu 130 milisekund. To gwarantuje, że poczujesz wiatr we włosach - i być może sprawi, że te włosy się podniosą!
Aston Martiny są wykańczane i malowane ręcznie w procesie, który zajmuje ponad pięćdziesiąt roboczogodzin. Doceniając to, właściciel tego Astona Martina Vanquish Volante z 2016 roku chciał przywrócić połysk ciemnej powłoki lakierniczej, aby oddać sprawiedliwość kolorowi i wykończeniu. W tym samym czasie, skorzystać z okazji, aby zapewnić dach tkaniny, wnętrze i koła zostały podjęte opieki zbyt. Dlatego Vanquish Volante został zarezerwowany w UF's Brands Hatch Detailing Studio na Gloss Enhancing, gdzie ręcznie wykończono powłokę lakierniczą za pomocą flagowego ceramicznego uszczelniacza Kamikaze Collection, 'ENREI'. Po dokonaniu oceny pojazdu, klient zdecydował się również na zabezpieczenie skóry i tkanin, zabezpieczenie felg z diamentowym szlifem, zabezpieczenie dachu kabrioletu przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi oraz zabezpieczenie szyb ClearVision na czas jazdy w złych warunkach pogodowych.
Po przybyciu do studia Vanquish miał na sobie sporo zanieczyszczeń, plam z wody, pyłków i kurzu.
Początkowo samochód został oczyszczony z zanieczyszczeń żelazem za pomocą Bilt-Hamber Korrosol. Podczas hamowania, małe, gorące cząsteczki klocków hamulcowych rozdrabniają się i rozpraszają. Cząstki te łączą się z felgami i karoserią, pęczniejąc w miarę utleniania. Pozostawione na miejscu, cząsteczki te mogą powodować trwałe wżery, więc ich usunięcie jest niezbędne dla długotrwałego zdrowia podłoża.
Korrosol zawiera aktywny składnik, który zmienia kolor w kontakcie z materiałami żelaznymi. Aktywny składnik kurczy cząstki, powodując, że zrywają one swoje wiązania z podłożem i umożliwiają ich łatwe spłukanie. Następnie Bilt-Hamber Surfex HD został użyty do odtłuszczenia felg i nadkoli, usuwając osady smaru i pozostałości oleju napędowego z brudnych dróg. Po spłukaniu felgi zostały oczyszczone przy użyciu płynu do mycia felg o neutralnym pH oraz szczotek Wheel Woolies. Te szczotki z długim trzonkiem są dostępne z różnymi rozmiarami główek, dzięki czemu lepiej pasują do skomplikowanych wzorów felg aluminiowych i czyszczą aż do tylnej części obręczy.
Po opłukaniu kół, karoseria została odtłuszczona i oczyszczona z lepkich pozostałości, takich jak pyłki, przy użyciu Gtechniq W8 Bug Remover. Po spłukaniu, Vanquish Volante został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, nanoszonej za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152. Gęsta piana przylega nawet do pionowych powierzchni i dociera do trudno dostępnych miejsc, takich jak okolice kratek i otworów wentylacyjnych.
Brud i żwir zostają zamknięte w piance i mogą być łatwo spłukane przed myciem głównym, co zmniejsza szanse na powstanie zarysowań i śladów wirowania, które zwykle powstają w wyniku pocierania lakieru brudną rękawicą do mycia. Dach kabrioletu również został pokryty pianą, a jego powierzchnia została delikatnie wymieszana szczotką, aby upewnić się, że wszystkie zabrudzenia zostały usunięte z włókien. Kaptur został dokładnie spłukany, aby upewnić się, że wszystkie ślady pianki śniegowej zostały usunięte.
Istotne jest, aby upewnić się, że cała piana została usunięta z tkaniny. Pozostawienie resztek sprzyja powstawaniu pleśni i może działać jak knot, przez który wilgoć przenika przez dach. Dlatego też dach był przez dłuższy czas płukany, aby zapewnić jego całkowitą czystość. - Matt Back, UF Detailing Studio
Po spłukaniu pianki z dachu i karoserii, Vanquish został umyty przy użyciu metody dwóch wiader i szamponu Nanolex Pure Shampoo. W metodzie dwóch wiader woda do mycia i spłukiwania jest oddzielona od siebie. W wiadrze Wash Bucket do ciepłej wody dodawany jest Pure Shampoo. W wiadrze do płukania znajduje się czysta woda. Oba wiadra mają na dnie osłonę przed zanieczyszczeniami. Na rękawicę do mycia nakłada się wodę z mydłem z wiadra z mydłem i myje panel samochodu. Rękawicę płucze się w wiadrze do płukania i pociera o osłonę przeciwpyłową, uwalniając cząsteczki brudu z runa rękawicy. Następnie rękawica jest wykręcana przed ponownym zanurzeniem w czystej, namydlonej wodzie do mycia i proces jest powtarzany. Pomaga to zapobiec zanieczyszczeniu krzyżowemu, kiedy to brud jest ponownie wprowadzany na lakier; jest to najczęstsza metoda wprowadzania wirów po myciu. Po dokładnym umyciu samochodu, piana została spłukana, a następnie podłączono do węża filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter w celu ostatecznego spłukania samochodu czystą wodą. Vanquish został osuszony przy użyciu miękkich ręczników z mikrofibry i wniesiony do studia, gdzie przy użyciu dmuchawy powietrza wypchnięto wszystkie ślady wody ze szczelin, aby zapobiec późniejszym smugom na lakierze podczas procesu detailingu.
Gdy samochód był już całkowicie suchy, wnętrze zostało odkurzone. Skórzane siedzenia zostały wyczyszczone przy użyciu środka Colourlock Mild Leather Cleaner, który usunął zakorzeniony brud i pozostawił skórę gładką i czystą w dotyku. Aby zabezpieczyć skórę, zastosowano preparat Colourlock Leather Shield. Leather Shield pomaga zapobiegać plamom z przypadkowych rozlanych płynów, a także hamuje szkodliwe działanie promieni UV.
Deska rozdzielcza i instrumenty zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq C6 Matte Dash AB, bez połysku, z funkcją antybakteryjną, która hamuje rozwój bakterii, głównej przyczyny nieprzyjemnych zapachów z kokpitu! Wykładzina została zabezpieczona środkiem Gtechniq I1 Smart Fabric AB, opartym na nanotechnologii sprayem ochronnym, który pokrywa poszczególne włókna, a nie całą powierzchnię. Dzięki temu wykładzina zachowuje swoją naturalną fakturę. Poszczególne włókna są w stanie odpychać rozlaną wodę, co pomaga zapobiegać plamom z deszczu, błota i napojów. I1 AB posiada również funkcję antybakteryjną, która zapobiega powstawaniu zapachów spowodowanych przez bakterie.
Wykończenie wnętrza Astona Martina zajmuje około 40 roboczogodzin, a kiedy poświęca się temu wnętrzu tyle uwagi, chce się mieć pewność, że jest ono odpowiednio zadbane! Zapobieganie przypadkowemu poplamieniu i ochrona przed promieniami UV, które mogą powodować kruchość skóry i blaknięcie pigmentów, to oczywista oczywistość. Funkcja antybakteryjna jest idealna dla kabrioletów, ponieważ spędzają one czas otwarte na działanie czynników atmosferycznych, więc odpychanie wody i zapobieganie rozwojowi bakterii jest priorytetem. - Matt Back, UF Detailing Studio
Po zajęciu się wnętrzem, Vanquish Volante został podniesiony na rampie hydraulicznej, a koła zdjęte w celu dalszego czyszczenia i umożliwienia równomiernego nałożenia powłoki ochronnej. Po demontażu, koła zostały ponownie wyczyszczone i ręcznie wypolerowane przy użyciu PolishAngel Esclate Lotion, lekkiego mleczka polerskiego z drobnym ścierniwem, które zapewnia stopom maksymalny połysk. Zaciski hamulcowe zostały również wyczyszczone przy użyciu wacików do czyszczenia detali, aby dostać się do szczelin, a następnie wypolerowane. Następnie koła i zaciski zostały przetarte roztworem Gtechniq Panel Wipe. Zawiera on rozpuszczalniki, które wychwytują wszelkie ślady politury lub pozostałości silikonu i usuwają je, pozostawiając powierzchnię gotową do nałożenia powłoki ochronnej. Następnie starannie nałożono powłokę ochronną Kamikaze Collection Stance Rim Coat. Ten oparty na nanotechnologii uszczelniacz tworzy silne wiązanie chemiczne z podłożem, a po utwardzeniu tworzy twardą, trwałą, hydrofobową i oleofobową barierę, odpychającą brudną wodę i oleje oraz hamującą osadzanie się pyłu hamulcowego. Odporny na wysokie temperatury, jak również skrajne pH, Stance Rim Coat zapewnia skuteczną ochronę przed brudem drogowym, chemikaliami i zanieczyszczeniami środowiskowymi. Zabezpieczone powierzchnie są łatwiejsze do utrzymania w czystości podczas cotygodniowego mycia. Następnie opony zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq T2 Tyre Dressing, który nadał im naturalny, satynowy połysk.
Po zabezpieczeniu wnętrza i kół, Vanquish został podniesiony na rampę hydrauliczną, a lakier poddany dokładnej inspekcji przy intensywnym oświetleniu. Swirls i przypadkowe głębokie rysy (RDS) zostały odnotowane na arkuszu oceny pojazdu, aby móc się do nich odnieść podczas polerowania maszynowego. Korekta lakieru została przeprowadzona przy użyciu polerki dwufunkcyjnej RUPES BigFoot LHR12E Duetto, padu polerskiego Kamikaze Collection Banzai Dynamics Red oraz Menzerna Heavy Cut 400. Po usunięciu głębszych zarysowań i zmyciu swirli, użyto czarnego padu polerskiego Banzai Dynamics Black Finishing Pad i Menzerna 3800 Super Finish Plus, aby uszlachetnić lakier i nadać mu wysoki połysk. Panele zostały zabezpieczone przy pomocy Panel Wipe, aby przygotować je do nałożenia ostatecznej powłoki ENREI z kolekcji Kamikaze.
ENREI to najnowocześniejszy, dwustopniowy uszczelniacz ceramiczny zapewniający najwyższą ochronę i połysk. Podkład No.1 przygotowuje powierzchnię, zamykając się w lakierze bezbarwnym, pozwalając na utworzenie silnych wiązań chemicznych z warstwą wierzchnią. Warstwa nawierzchniowa No.2 zapewnia wysoce odporną chemicznie, hydrofobową powierzchnię, która odpycha wodę, brud, oleje, a także zanieczyszczenia przemysłowe i środowiskowe. Aby warstwy mogły się prawidłowo utwardzić, temperatura i wilgotność otoczenia muszą mieścić się w ściśle określonych parametrach, a po nałożeniu powłoka musi być pozostawiona do utwardzenia bez narażenia na działanie czynników atmosferycznych. Metoda aplikacji jest równie ważna dla działania powłoki jak jej formuła, dlatego ENREI jest dostępne wyłącznie jako usługa dla detailerów, którzy zostali przeszkoleni i certyfikowani przez Kamikaze Collection.
Po utwardzeniu ENREI, nałożone zostały pokrycia ochronne 3M, a dach z tkaniny został spryskany środkiem Gtechniq I1 Smart Fabric AB w celu zapewnienia ochrony hydrofobowej. I1-AB zapobiega również blaknięciu pod wpływem promieniowania UV, dzięki czemu dach z tkaniny dłużej zachowuje swój kolor.
Vanquish Volante był teraz w pełni zabezpieczony, a olśniewające odbicie zapewnione przez ENREI było wyraźnie widoczne. Odpowiednie wykończenie dla najbardziej prestiżowego modelu Astona Martina.
UF Detailing Studio - wielokrotnie nagradzany Detailing. Zadzwoń pod numer 0333 800 8004, aby omówić swoje wymagania.