Karoseria samochodu może być narażona na różne czynniki zewnętrzne i to niezależnie od pory roku. Opady atmosferyczne, wysoka i niska temperatura, promienie słoneczne, owady. To wszystko może wpływać na stan naszego lakieru. Dodatkowo również drogi niskiej jakości, z których w lakier będą uderzać niewielkie samochody czy też sól, którą mocno posypuje się drogi.
Powłoki lakiernicze w świadomości większości klientów to jak wiadomo funkcja dekoracyjna. Jednak warto pamiętać, że jest to również zabezpieczenie samochodu przed czynnikami zewnętrznymi. Ważne więc będzie dbanie o to, by lakier jak najdłużej był utrzymywany w bardzo dobrym stanie. Na powłoce znajdują się cztery różne warstwy nakładane jedna na drugą. W ten sposób lakier chroni przed korozją. Kolejna warstwa to także podkład antykorozyjny, elementy wyrównujący całe podłoże oraz propozycje, które będą również poprawiać kolor i estetykę, podkreślający połysk lakier bezbarwny.
Jeśli ktoś zastanawia się jak zadbać o lakier w samochodzie powinien zainteresować się takimi usługami jak car detailing. To proces pielęgnacji i ochrony samochodu, mając na utrzymanie auta w stanie salonowym. Nie ma tutaj znaczenia jakim autem będziemy jeździć zawsze będzie można wykonać takie działania.
Cały proces detailingu będzie składać się z mycia, przegotowania pojazdu, korekty i zabezpieczenia.
Mycie
Cały proces należy rozpocząć od mycia produktami, które mają neutralne pH. Większość szamponów sprzedawanych między innymi w marketach stają się zbyt agresywne i mogą zmywać wcześniej nałożony wosk służący zabezpieczeniu lakieru. Dlatego szukajmy dobrego jakościowo produktu. mycie wykonujemy na dwa wiadra, tak by zawsze w czystej wodzie wygodnie płukać ściereczkę. Gdy auto będzie osuszone będzie można przejść do kolejnych prac.
Użycie glinki
Kolejna sprawa to użycie glinki, która usunie te zabrudzenia, które nie były możliwe do usunięcia w ramach mycia. Glinkowanie nie powinno być zbyt trudne i każdy powinien sobie spokojnie z takimi działaniami poradzić.
Korekta lakieru
Po korekcie lakieru wykonuje się jeszcze jego polerowanie, ale polerka i korekta to dwie inne rzeczy. W ramach korekty rozpisujemy wartości grubości powłoki na kartce, potem opisujemy jakie papiery ścierne i pady powinno się używać., korekta może być wykonana ręcznie, ale co do zasady lepiej sprawdzi się mechaniczne działanie.
Zabezpieczenie lakieru
Jeśli chodzi o zabezpieczenie lakieru to bardzo ważna sprawa na koniec pielęgnacji. Dzięki specjalnym powłokom i woskom będziemy mogli zagwarantować sobie że stan po detailingu zostanie zachowany na dłużej.