Zobaczyć BMW Alpina to szczęśliwe zrządzenie losu. Są one niezwykle rzadkie, ale dla każdego entuzjasty motoryzacji jest to odznaka, która oznacza biznes. Alpina, oficjalne ramię tuningowe i rozwojowe BMW, nie jest jakąś dwulicową firmą pracującą w zaolejonym garażu, produkującą samochody z tandetnymi zestawami nadwozia i wydechami z puszki po fasoli. Zamiast tego, Alpina jest jedyną firmą, która pracuje nad rozwojem silników i podwozi za oficjalną zgodą BMW, produkując BMW o dużej mocy, z zaawansowanymi modyfikacjami podwozia, zapewniającymi doskonałe prowadzenie i ultra-luksusowe wnętrza.
Alpina produkowana jest w liczbie zaledwie 2000 egzemplarzy rocznie, co sprawia, że nie są to samochody, które można często spotkać. Zwróć uwagę na ich charakterystyczne wieloramienne felgi wypełniające nadkola, jako wskazówkę na początek. Alpina B5 Supercharged, która została do nas przywieziona na zabieg uszlachetniania na połysk, to potwór. Jest to 4,4-litrowe, doładowane V8, które produkuje 492 KM i 516 lb ft (699 Nm) momentu obrotowego. Ta moc równa się czasowi 0 - 62 mph (0 - 100 km/h) wynoszącemu 4,7 sekundy i prędkości maksymalnej 195 mph (313 km/h).
Wszystkie te konie musiałyby jednak pozostać na miejscu przez jakiś czas, ponieważ zadziałaliśmy naszą magią, stosując preparat Gloss Enhancement Treatment, aby odświeżyć bogaty niebieski lakier Alpiny. Niektóre części samochodu były wręcz zmatowiałe i już dawno powinny być poddane procesowi poprawy.
Po pierwsze, rozpoznawalne 19″ wieloramienne felgi zostały oczyszczone przy użyciu Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner i Bilt-Hamber Korrosol Fallout Remover, aby zapewnić, że felgi zostały bezpiecznie oczyszczone z osadzonego pyłu hamulcowego i cząstek metalu, które mogą prowadzić do korozji i rdzy.
Następnie odtłuszczone zostały wszystkie otwory drzwiowe i szczeliny w panelach przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD - wysoce skutecznego, ale nietoksycznego i nie zawierającego rozpuszczalników produktu. Następnie B5 została namoczona w Ultimate Snow Foam, która usunęła brud i zanieczyszczenia drogowe z powierzchni lakieru, aby można je było spłukać z minimalnym uszkodzeniem lakieru, przygotowując go do następnego etapu - mycia szamponem.
Do tego celu użyto nie zawierającego wosku skoncentrowanego szamponu samochodowego Valet Pro oraz naszego własnego zestawu Ultimate Finish Two Bucket Set With Scratch Shields - niezbędnego do mycia samochodu metodą bezpieczną. Alpina została następnie spłukana wodą, która najpierw została przepuszczona przez doskonały system filtracyjny Aqua Gleam 0ppm De-ionising Water Filter, który odfiltrowuje z wody minerały powodujące nieprzyjemne ślady i smugi.
Niewielką ilość wody, która pozostała do wysuszenia dzięki systemowi Aqua Gleam, osuszono ręcznikiem z mikrofibry Gtechniq Zero Scratch. Czas na dekontaminację lakieru, do akcji wkroczył Bilt-Hamber Auto-Clay Original, który szybko usunął zarówno przemysłowe jak i środowiskowe opady osadzone na powierzchni lakieru.
W pełni oczyszczeni z opadów, przeszliśmy do etapu korekty lakieru. Polerka FLEX PE14-2 150 Rotary Machine Polisher była narzędziem do pracy, a pierwszy etap rozpoczęliśmy od Meguiar's Ultimate Compound, który szybko usuwa nawet ciężkie ślady po zawirowaniach dzięki bezpiecznym mikrodrobinkom. Preparat został nałożony przy użyciu 3M PERFECT-IT III Yellow Polishing Pad.
Po usunięciu swirli i zadrapań, mimo że Meguiar's Ultimate Compound pozostawia dobre wykończenie, lakier zostałby udoskonalony i przywrócony do głębokiego połysku przy użyciu SCHOLL Concepts S40 Anti Swirl-Compound Black - dla samochodów o ciemniejszych kolorach - wraz z SCHOLL Concepts Black SOFTouch Waffle Finishing Pad.
Aby lakier znów wyglądał bogato i głęboko, trzeba było go zabezpieczyć. Wybrano dwustopniowy lakier Gtechniq EXO v2 & C1 Crystal Lacquer + Kit, ze względu na jego ekstremalną trwałość, odporność na zarysowania, brud i wodę oraz wysoki połysk, jaki pozostawia.
Po raz kolejny lakier wyglądał idealnie, nadszedł czas na uszczelnienie wszystkich szyb, do czego użyliśmy Nanolex ULTRA Glass Sealant, który działa tak skutecznie, że im szybciej podróżujesz, tym mniej musisz używać piór wycieraczek! Genialnie zaprojektowany produkt.
Wielkie 19-calowe stopy zostały również uszczelnione, ponownie przy użyciu produktu Nanolex - tym razem Nanolex ULTRA Paint & Alloy Sealant. Na koniec, wszelkie ślady sęków zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq M1 All Metal Polish.
Rezultaty naszej kuracji wzmacniającej połysk są wyraźnie widoczne. Alpina B5 Supercharged wygląda fabrycznie świeżo, z niebieskim lakierem odświeżonym i ponownie błyszczącym, a panele boczne odzwierciedlają wszystko to, co przekazuje potężna Alpina B5.
Ultimate Detailing Studio - wielokrotnie nagradzany Detailing. Zadzwoń pod numer 0845 838 1200, aby omówić swoje wymagania i umówić się na bezpłatną wycenę pojazdu.
Ultimate Finish - legendarna pielęgnacja samochodów od 1999 r.