Audi RS4 to arcydzieło niemieckiej inżynierii. Na pierwszy rzut oka, RS4 wygląda jak zwykły sedan, ale szybka zmiana za kierownicą szybko ujawnia oszustwo! Wilk w owczej skórze, silnik 4.2 FSi V8 generuje moc około 415 KM i gwarantuje, że będziesz siedział twardo w fotelu. W wersji B7 RS4, silnik został całkowicie przerobiony i otrzymał nowy blok cylindrów. W nowym wcieleniu ten wysokoobrotowy silnik, który osiąga 8000 obrotów na minutę, został użyty w supersamochodzie Audi R8, kiedy został wprowadzony na rynek. Nie tego można by się spodziewać po samochodzie typu sedan!
Właściciele RS4 pasjonują się swoimi samochodami ze względu na połączenie osiągów, mocy i kontroli, jakie oferują. Fakt, że jest to również pięciomiejscowy samochód rodzinny z dużą ilością miejsca w bagażniku sprawia, że jest to popularny wybór dla zapalonych kierowców, którzy muszą trzymać jedną nogę w obozie "praktycznym"!
Ten model RS4 B7 z 2006 roku przybył do studia detailingowego UF w Brands Hatch, aby poddać go zabiegom nabłyszczającym i obróbce wnęki silnika. Po przejechaniu około sześćdziesięciu tysięcy mil, karoseria potrzebowała trochę uwagi, aby przywrócić lakierowi Mugello Blue jego dawną świetność.
W celu umożliwienia dokładniejszego czyszczenia, z samochodu usunięto tablice rejestracyjne.
Koła mają tendencję do gromadzenia dużej ilości brudu, filmu drogowego i pyłu hamulcowego, które wymagają regularnego usuwania.
Na początku samochód został potraktowany środkiem Bilt-Hamber Korrosol, aby usunąć ślady zanieczyszczeń żelazem. Zwykle gromadzą się one wokół nadkoli, na kołach i wzdłuż progów pojazdu i są wynikiem rozdrabniania klocków hamulcowych pod wpływem nacisku. Małe, gorące cząsteczki szybko łączą się z podłożem, na którym lądują i zaczynają się utleniać. W miarę utleniania pęcznieją, a nieleczone mogą powodować trwałe wżery, które są zarówno nieestetyczne, jak i kosztowne w naprawie. Korrosol działa na cząsteczki, aby je obkurczyć, zmuszając je do przerwania wiązania z podłożem. Korrosol zawiera funkcję zmiany koloru, zmieniając się w głęboki fiolet w kontakcie z cząsteczkami. Gdy kolor jest widoczny, zanieczyszczenie zostało zneutralizowane i może być bezpiecznie spłukane bez uszkadzania podłoża.
Następnie RS4 został odtłuszczony przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD. Szczególną uwagę zwrócono na maskę silnika, bagażnik oraz zamki i zaczepy drzwi, czyli miejsca, w których zazwyczaj gromadzi się tłuszcz. Miejsca te zostały wymieszane szczotką do detali, aby upewnić się, że cały brud został usunięty. Następnie samochód został spłukany.
Na pojeździe oraz na powierzchniach poziomych znajdowało się wiele śladów po plamach wody. Zostały one usunięte przy użyciu nowego Water Spot Remover firmy Kamikaze Collection.
Wnęka silnika została również odtłuszczona, najpierw przy użyciu Meguiar's All Purpose Cleaner, a następnie przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD, aby usunąć wszelkie pozostałości. Wnęka silnika została starannie osuszona przy użyciu ręczników osuszających Ultra Soft Microfibre.
Zatoka silnika może być brudna, więc użycie Meguiar's APC najpierw świetnie usuwa wszystkie zapieczone zabrudzenia. Następnie Surfex HD usuwa resztki elementów, pozostawiając całą komorę lśniącą. W nowoczesnych Audisach nie ma żadnych odsłoniętych elementów elektrycznych, więc chociaż trzeba uważać pod maską, nie ma bezpośredniego zagrożenia przedostania się wody. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Kolejnym etapem było wstępne oczyszczenie RS4 za pomocą Ultimate Snow Foam. Ten wysoko pieniący środek czyszczący unosi większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni lakieru i umożliwia ich łatwe spłukanie.
Każdy nasz krok podczas mycia pojazdów jest opracowywany z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie dla lakieru. Dlatego też stosujemy jak najwięcej metod bezdotykowych, aby usunąć większość zanieczyszczeń i brudu, zanim zbliżymy rękawicę myjącą do karoserii. Pomaga to uniknąć powstawania wirów po myciu, które są główną przyczyną matowego i zmęczonego wyglądu lakieru. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Następnie karoseria została umyta przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej maty do mycia Merino Ulti-Mitt oraz szamponu G-Wash Gtechniq. G-Wash został również użyty w oddzielnym wiadrze UF Wheel Bucket z Scratchshield.
Zazwyczaj koła są najbrudniejszą częścią pojazdu, więc oddzielenie wody do mycia kół pomaga zapobiec przenoszeniu brudu i żwiru na karoserię. Jest to kolejny krok, który zapewnia bezpieczeństwo lakieru. Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Po spłukaniu samochodu, do węża został podłączony filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, który zapewnia spłukiwanie czystą wodą, aby zapobiec powstawaniu plam wodnych na samochodzie. Aqua Gleam filtruje elementy powodujące powstawanie plam wodnych i pozostawia samochód lśniący i czysty.
Po osuszeniu RS4, lakier został poddany inspekcji pod lampami o wysokim natężeniu światła, aby ujawnić jego prawdziwy stan. Na każdym panelu wykonano również wiele odczytów głębokości lakieru, aby zmierzyć grubość warstwy farby.
Lakier miał wiele zawirowań po myciu i liczne przypadkowe głębokie rysy (RDS), ale to nie było zaskakujące, biorąc pod uwagę, że samochód ma dziesięć lat. Było też sporo odłamków kamieni, które wymagały uwagi. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Aby naprawić odpryski, kod lakieru producenta został dostarczony do ChipEx, który zmieszał farbę tak, aby dokładnie pasowała do koloru pojazdu. System ChipEx Paint Chip Repair polega na starannym nałożeniu dostarczonej farby na odprysk kamienia, aby wypełnić wgłębienie pozostawione przez kamień. Po pozostawieniu do krótkiego wyschnięcia, powierzchnia jest lekko przetarta szmatką nasączoną roztworem mieszającym, aby usunąć nadmiar pozostałości. W razie potrzeby czynność tę należy powtórzyć, a po wyschnięciu karoserię można normalnie wypolerować maszynowo.
Uszkodzenia lakieru zostały skorygowane przy użyciu RUPES LHR 12E BigFoot Duetto z tarczą tnącą Flexipads Microfibre i Menzerna Heavy Cut Compound 400 (wcześniej FG400). W przypadku paneli drzwiowych, kanciaste wykończenie karoserii w dolnej części wymagało użycia RUPES LHR 75E BigFoot Mini, aby dostać się do ciasnych krzywizn.
Bagażnik zazwyczaj zbiera wiele zadrapań od paznokci i pierścieni, które stykają się z nim podczas otwierania i zamykania. Ta pokrywa bagażnika nie była wyjątkiem i musiałem skoncentrować się na polerowaniu maszynowym, aby naprawdę poprawić wygląd tych przypadkowych, głębokich rys. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
But został skorygowany przy użyciu FLEX PE14-2 z przedłużeniem FLEX M14 Backing Plate, 1-calowym FLEX Yellow Backing Plate i 2-calowym FLEX Orange Heavy Cut Spot Pad. Mniejszy pad ułatwia korygowanie ciasnych miejsc.
Po spłukaniu w celu usunięcia pozostałości pyłu polerskiego, lakier został poddany uszlachetnianiu przy użyciu polerki rotacyjnej FLEX PE14-2 z niebieskim padem polerskim 3M i Menzerna Super Finish Plus 3800.
Uszlachetnianie twardego lakieru zawsze trwa nieco dłużej, ale jest kluczowe, aby naprawdę uzyskać głębię i wyrazistość lakieru. Można mieć najbardziej błyszczący wosk lub sealant, ale jeśli lakier nie został odpowiednio przygotowany, to połysk po prostu nie wyskoczy. - Derek Ginger, UF Detailing Studio
Z lakierem o wzmocnionym połysku, następnym etapem było przetarcie karoserii i kół środkiem Gtechniq Panel Wipe. Usuwa on wszelkie ślady politury i pozostałości, pozostawiając powierzchnię gotową do nałożenia warstwy uszczelniacza. W tym przypadku klient zażyczył sobie Gtechniq Crystal Serum Black. Crystal Serum to innowacyjny uszczelniacz na bazie nanotechnologii, który zapewnia najwyższy poziom odporności na skrajne pH i wiry po myciu. Po utwardzeniu Crystal Serum jest tak twardy, że do jego usunięcia potrzebne jest polerowanie maszynowe, w związku z czym jest dostępny wyłącznie jako usługa świadczona przez autoryzowane studia Gtechniq. Gtechniq jest tak pewny wydajności Crystal Serum, że udziela na nie siedmioletniej gwarancji!
W celu wzmocnienia funkcji hydrofobowej, po utwardzeniu Crystal Serum, nakładana jest warstwa Gtechniq EXO Ultra Durable Hybrid Coating. Razem te produkty zapewniają niewiarygodnie hydrofobową, trwałą ochronę i spektakularny połysk.
Felgi zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ten nano-uszczelniacz jest odporny na wysokie temperatury i nie spala się, gdy felgi są gorące. C5 zapewnia barierę odpychającą wodę i olej, a także hamuje osadzanie się pyłu hamulcowego. Obrabiane felgi są łatwiejsze w utrzymaniu i nie wymagają stosowania ostrych środków do czyszczenia felg.
Szyby zostały oczyszczone, a następnie uszczelnione przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Ta hydrofobowa powłoka sprawia, że woda deszczowa w kontakcie z szybą zbiera się w kuleczki, dzięki czemu można ją odprowadzić nawet podczas jazdy z niewielką prędkością. Lód i śnieg nie przywierają tak łatwo do powierzchni pokrytych powłoką, więc w przypadku złych warunków pogodowych i zimowych, G1 jest idealnym rozwiązaniem.
Wnętrze RS4 było w dobrym stanie i widać było, że dobrze o nie dbano. Deska rozdzielcza została wyczyszczona przy użyciu Gtechniq C6 Matte Dash AB, aby uzyskać niebłyszczące, odpychające kurz wykończenie. Tkaniny zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq I1 Smart Fabric AB, który chroni przed wodą i zapobiega powstawaniu plam po rozlanych płynach. Oznaczenie "AB" oznacza, że zarówno C6 jak i I1 mają właściwości antybakteryjne - idealne dla lepkich małych paluszków!