Mercedes-AMG GT S jest 2 drzwi, 2 seat coupe, po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w październiku Paris Motor Show w 2014 roku. Luźno oparty na SLS, AMG GT S cieszy się kilka znaczących różnic, w tym jest krótszy, węższy i, bez drzwi gullwing, lżejsze zbyt.
Duża część nadwozia AMG GT S jest aluminiowa, bagażnik stalowy, a dach z efektem węglowym. Większe hamulce niż w modelu GT i większe opony, moc przekazywana jest za pośrednictwem elektronicznie sterowanego dyferencjału o ograniczonym poślizgu, a trzystopniowe adaptacyjne amortyzatory zapewniają doskonałą kontrolę i absolutną siłę prowadzenia w ciasnych zakrętach. Jest również doskonale wyważony, z przełożeniem 47:53, które naprawdę daje o sobie znać, gdy tylko kierowca znajdzie się w fotelu. Pod magnezową maską (która ciągnie się w nieskończoność!) znajdują się dwa 2,0-litrowe silniki A45 AMG połączone w 4-litrowy twin-turbo z "gorącym wnętrzem V". W tej konfiguracji wydech i turbosprężarka znajdują się wewnątrz cylindrów, co ma na celu zmniejszenie opóźnienia turbo. Jeśli dodać do tego suchą miskę olejową, rodowód samochodu sportowego staje się jeszcze bardziej oczywisty. Moc 503 KM, prędkość 0-62 mph w 3,8 sekundy i prędkość maksymalna 193 mph, nie jest chyba zaskoczeniem, że GT S jest samochodem bezpieczeństwa Formuły 1 od 2015 roku.
Kiedy chciał kupić swój następny samochód, (obecnie) właściciel tego AMG GT S miał konkretny zestaw kryteriów: musiał to być samochód sportowy, musiał być wystarczająco wygodny na jego europejskie wyprawy, a na koniec, ale w żadnym wypadku nie najmniej ważny, musiał mieć bagażnik wystarczająco duży, aby pomieścić co najmniej jeden zestaw kijów golfowych! Jako samochód zaprojektowany w całości przez AMG, GT S spełniał wszystkie te wymagania. Ponadto, gdy odkrył, że wersja Edition 1 jest dość rzadka (tylko 35 sztuk w Wielkiej Brytanii) i standardowo wyposażona w dodatkowe elementy, był już zdecydowany. Po znalezieniu AMG GT S w kolorze Fire Opal Red, umowa została zawarta!
Na samochodzie było kilka odprysków kamieni ... Chciałem się upewnić, że można je naprawić. Kupuję moje produkty do czyszczenia samochodów z UF i czytając ich cotygodniowy blog zauważyłem, że przeprowadzili naprawy kamiennych odprysków na wielu innych pojazdach. Po rozmowie z zespołem byłem pewien, że (UF) może dać samochód uwagę do szczegółów, których potrzebował.
Biorąc pod uwagę pracę wymaganą do przywrócenia AMG GT S wyglądu "nowego samochodu", został on zarezerwowany w studiu detailingu UF w Brands Hatch na wzmocnienie połysku, obróbkę silnika, ochronę felg aluminiowych i naprawę odprysków kamiennych. Jak można się spodziewać po każdym samochodzie, który przyjeżdża pod własną mocą, samochód był brudny, z opadami środowiskowymi i brudem drogowym pokrywającym wszystkie powierzchnie.
Felgi i karoseria zostały zabezpieczone przed zanieczyszczeniami żelaznymi przy użyciu Bilt-Hamber Korrosol, produktu w sprayu, który działa na zasadzie obkurczania drobnych cząsteczek żelaza, które przyklejają się do karoserii i felg. Karoseria została odtłuszczona przy użyciu uniwersalnego środka czyszczącego Meguiar's All Purpose Cleaner, ze szczególnym uwzględnieniem bagażnika, maski i zamków drzwi. Pod maską, z wlotami powietrza i wrażliwymi elementami zabezpieczonymi taśmą detailingową. Było też wiele nieestetycznych plam po wodzie, więc aby je usunąć, użyto Kamikaze Collection Water Spot Remover.
Rozpuszcza on zanieczyszczenia, które pozostają po odparowaniu wody z powierzchni. Zanieczyszczenia te mogą powodować zarysowania i swirle podczas używania rękawicy do mycia, więc bezkontaktowy produkt do usuwania osadów jest znacznie bezpieczniejszą alternatywą. Następnie silnik i wnęka zostały starannie odtłuszczone przy użyciu szczotek do detali, aby usunąć uporczywe zabrudzenia i upewnić się, że wszystkie ciasne miejsca zostały dokładnie oczyszczone. Następnie cały obszar został spłukany, po czym koła zostały wyczyszczone przy użyciu wiadra UF Wheel Bucket, Wheel Woolies oraz Bilt-Hamber Auto-Wheel.
Karoseria została oczyszczona z zanieczyszczeń smołą, insektami i sokami drzew, a następnie ponownie spłukana przed nałożeniem Ultimate Snow Foam. Gęsta piana przylega do pionowych powierzchni, unosząc większe cząstki brudu i żwiru z lakieru i umożliwiając ich swobodne spłukanie.
Po zakończeniu etapu dekontaminacji, samochód został umyty metodą dwóch wiader, przy użyciu rękawicy Ulti-Mitt oraz szamponu Nanolex Pure. Po spłukaniu, użyto filtra Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, aby spłukać AMG GT S czystą wodą, a następnie osuszono go miękkimi ręcznikami z mikrofibry. Czysty lakier można było zbadać przy intensywnym oświetleniu, aby ocenić pełen zakres uszkodzeń. Na stałym tylnym spojlerze widoczne były rozległe zarysowania i zawirowania.
Panele aluminiowe były również mocno zawirowane, ze śladami szlifowania pozostawionymi przez poprzednie polerowanie maszynowe, zadrapaniami na bokach od bliskich spotkań z krzakami. Odłamki kamieni były obfite, szczególnie na dolnych progach i na wewnętrznej wardze lakierowanych nadkoli.
AMG GT S został podniesiony na rampie hydraulicznej i zdjęto z niego koła. Pozwoliło to na dokładne odkażenie spodu nadkoli oraz tylnej części felg. Odłamki kamieni pod krawędzią nadkola były wtedy łatwiej dostępne do obróbki.
Do skorygowania uszkodzeń lakieru na większych panelach użyto RUPES 'BigFoot' LHR15ES z Kamikaze Collection Banzai Dynamics Polishing Pad oraz Koch Chemie Heavy Cut Compound H8.02. RUPES LHR12E Duetto został użyty do polerowania bardziej wyprofilowanych paneli, podczas gdy RUPES LHR75E Mini został użyty z RUPES Green Medium Polishing Pad do wypolerowania czarnego tylnego spojlera.
Niemiecki lakier jest zazwyczaj twardy, więc korekta większych paneli zajęła więcej czasu. Dla porównania, czarny spojler był bardzo miękki, więc w trakcie procesu detailingu było wiele zmian maszyn, padów i mieszanek, aby osiągnąć odpowiedni poziom szlifu. Możliwe, że ktoś z mniejszym doświadczeniem i czasem użył początkowo agresywnej kombinacji padu i mieszanki - co prawdopodobnie wyjaśnia ślady szlifowania i ślady bufora pozostawione na lakierze!
W celu dopracowania użyto FLEX PE8-4 z przedłużeniem obrotowej płytki nośnej M14, 2-calową żółtą płytką nośną i miękkim talerzem wykańczającym. Przy większych elementach użyto FLEX PE14-2 z czarnym padem wykończeniowym Flexipads PRO-Detail Hex-Logic.
Następnie, kamienne odpryski zostały usunięte za pomocą ChipEx Stone Chip Paint Repair System. Wykorzystuje on kod farby producenta (w tym przypadku 590U / Fire Opal Red) w celu dokładnego dopasowania koloru farby do oryginalnego koloru, co pozwala lepiej zamaskować uszkodzenia pozostawione przez żwir i małe kamienie.
Zamiast używać zwykłej "czerwonej" farby do wypełnienia ubytków kamieni, system ChipEx wykorzystuje dokładny kolor farby i jest dostarczany ze specjalnie zaprojektowanym aplikatorem. Używając tego aplikatora, nakładasz odmierzoną ilość farby na chip, aby zbudować go do poziomu oryginalnej farby. Dzięki wypełnieniu odprysku dokładnie odpowiednim kolorem, uzyskuje się znacznie lepszy efekt niż w przypadku innych dostępnych na rynku rozwiązań.
Do ochrony lakieru zastosowano najnowszą i najbardziej innowacyjną powłokę Kamikaze Collection: ENREI, japońskie połączenie dwóch słów: EN (połysk) i Rei (czarujące piękno), zapewnia naprawdę wyjątkowy poziom połysku, jednocześnie zapewniając trwałą ochronę, nie tylko przed żywiołami, ale także przed plamami wody. ENREI był przez długi czas przedmiotem badań i rozwoju, a Kamikaze Collection uważa go za swoje "arcydzieło".
Opracowywany przez wiele lat z wykorzystaniem japońskiej koncepcji "Kaizen" polegającej na ciągłym doskonaleniu poprzez małe zmiany, ENREI jest dwuetapową powłoką nowej generacji.
Unikalną cechą ENREI jest organiczny lakier bazowy na bazie polisiloksanu, który działa jak podkład, wykorzystując matrycę molekularną lakieru bezbarwnego, penetrując ją w celu utworzenia silnych, usieciowanych wiązań chemicznych. Lakier bazowy pozostawia również zwiększoną liczbę cząsteczek na powierzchni, zwiększając potencjalne miejsca wiązania dla warstwy wierzchniej. Druga warstwa jest na bazie nieorganicznego siloksanu, zawierającego mniejsze cząsteczki o wysokim powinowactwie do cząsteczek warstwy bazowej. Zapewnia to mocniejsze i, co ważne, bardziej skondensowane wiązanie, którego połączenie zapobiega problemowi plam wodnych, często kojarzonemu z uszczelniaczami ceramicznymi.
Pomimo testów przeprowadzonych w Japonii, które wykazały wiodącą w branży długowieczność, Kamikaze Collection powstrzymało się od podawania tego faktu w jakichkolwiek materiałach marketingowych, wierząc, że kiedy klienci doświadczą ENREI, będą w stanie sami ocenić wyjątkową wydajność systemu.
ENREI jest dostępny wyłącznie jako usługa. Jego unikalne i zmieniające grę właściwości wymagają, aby detailerzy przeszli specjalistyczne szkolenie w zakresie jego stosowania i otrzymali certyfikat ukończenia tego szkolenia zatwierdzony przez Kamikaze Collection. Jak dotąd tylko garstka profesjonalistów na całym świecie jest wykwalifikowana i upoważniona do jego stosowania, a Kamikaze Collection planuje utrzymać tę liczbę na ograniczonym poziomie, aby zagwarantować jakość.
Jedną z rzeczy, które najbardziej podobały mi się w ENREI był brak statyczności - często podczas wycierania sealantów mikrofibrą przyciąga się kurz lub kłaczki i przykleja do powierzchni, ale podczas stosowania ENREI to się nie zdarzało. Wizualnie poprawiło to wykończenie lakieru prawie natychmiast, a to poprawiło się jeszcze bardziej po pełnym utwardzeniu. Czerwień Fire Opal stała się głębsza i bardziej żywa. ENREI z pewnością żyje zgodnie z jego nazwą!