Jensen Interceptor Mk 1 przygotowany do pokazu Chantilly Arts & Elegance
21

maja

Jensen Interceptor Mk 1 przygotowany do pokazu Chantilly Arts & Elegance

Jensen Interceptor to sportowy samochód klasy GT, budowany ręcznie w West Bromwich, West Midlands przez dekadę, w latach 1966-1976. Wyposażony w nadwozie zaprojektowane przez włoską firmę Carrozzeria Touring oraz silnik Chrysler V8, posiadał eleganckie i luksusowe dodatki, takie jak elektryczne szyby, kierownicę z drewnianymi obręczami, rozkładane przednie fotele, podwójne głośniki w radiu i elektryczny zegar. Chociaż prawdopodobnie mniej widoczne w dzisiejszych czasach niż Ferrari i Aston Martins z podobnej epoki, Jensen Interceptor ma silne i namiętne następujące i posiadanie jednego jest oznaką pojedynczych i eklektycznych ideałów motoryzacyjnych.

Ten Interceptor został zbudowany w 1967 roku i po raz pierwszy sprzedany w 1968 roku. Należał do dwóch ostrożnych właścicieli, ukończył zaledwie 35000 mil i spędził poprzednie dwadzieścia pięć lat w magazynie. Następnie został poddany rozległej, sympatycznej renowacji przez firmę Paul Baker Custom Metalwork, w wyniku czego stał się wspaniałym przykładem Interceptora Mk 1. Nowy właściciel został zaproszony do udziału w Chantilly Arts & Elegance Concours D'Etat w kategorii Former English Marques (Post War) Closed Cars, wraz z Bristolem 401 Touring z 1948 roku i Frazerem Nash Le Mans Coupe z 1955 roku. Przed udziałem w tak prestiżowym wydarzeniu, właściciel chciał, aby Jensen był dopracowany do perfekcji. W rezultacie, przyniósł samochód do UF's Brands Hatch Detailing Studio na leczenie korekty lakieru i Show Car Przygotowanie.

To był absolutnie wyjątkowy przykład Jensena Interceptora, absolutnie oszałamiający. Były to nienagannie zaprojektowane samochody, a dźwięk bulgoczącego V8 jest bardzo satysfakcjonujący! Nie mamy zobaczyć wiele z Interceptorów, chociaż mamy szczegółowe niezliczone klasyczne samochody z tej samej epoki, ale są one coraz mniej i bardziej pomiędzy. Widziałem, że lakier wymagał pewnych poprawek i oczywiście w przypadku Show Preparation każdy szczegół musi być dopracowany, od polerowania nakrętek kół po polerowanie narzędzi w zestawie narzędzi - i torby! Naprawdę nie mogłem się doczekać. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Prace detailingowe rozpoczęły się od dokładnego odkażenia. Najpierw Jensen został oczyszczony z cząsteczek żelaza za pomocą Nanolex Wheel Cleaner & Iron Fallout Remover. Następnie karoseria i koła zostały odtłuszczone przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD. Wnęka silnika również wymagała uwagi, więc została dokładnie wyczyszczona przy użyciu szczotki do detali, aby wymieszać roztwór odtłuszczający w ciasnych miejscach. Wnęka została spłukana przy użyciu węża, a nie myjki ciśnieniowej.

Nowoczesne samochody posiadają elementy silnika, które zostały tak skonstruowane, aby lepiej znosiły wnikanie wody. W rezultacie można je spłukać za pomocą myjki ciśnieniowej, która jest idealna do dotarcia do naprawdę ciasnych miejsc. Jednak w przypadku klasycznych samochodów silniki są bardziej podatne na działanie wody, dlatego trzeba być niezwykle ostrożnym i używać delikatnego ciśnienia wody, aby usunąć roztwór odtłuszczający. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Po spłukaniu odtłuszczacza z komory silnika i karoserii, za pomocą lancy pianowej naniesiono pianę Ultimate Snow Foam, aby usunąć ze wszystkich powierzchni większe cząstki brudu i żwiru.

Po pozostawieniu piany na kilka minut w celu wchłonięcia cząsteczek brudu, samochód został spłukany strumieniem wody, a następnie starannie umyty ręcznie przy użyciu metody dwóch wiader, rękawicy Ulti-Mitt i płynu do mycia samochodów Swissvax.

Po oczyszczeniu i wysuszeniu, Jensen został przeniesiony do studia detailingowego, a ponieważ skóra wewnątrz wymagała odświeżenia i odnowienia, przednie i tylne siedzenia zostały usunięte.

Wszystkie elementy skórzane zostały najpierw wyczyszczone przy użyciu środka Colourlock Mild Leather Cleaner, aby usunąć wszelkie zabrudzenia powierzchniowe. Następnie skóra została odtłuszczona przy użyciu spirytusu do czyszczenia skóry Colourlock Leather Cleaning Spirit. W ten sposób usunięto ślady smaru i olejów z transferów karoserii i poprzednich zabiegów na skórze, które w przeciwnym razie mogłyby zakłócić proces ponownego barwienia. Płynny barwnik został wprowadzony do aerografu i ostrożnie wdmuchiwany na skórzane powierzchnie.

auto

Po wyschnięciu czarnego barwnika, siedzenia zostały zabezpieczone środkiem Colourlock Leather Protector, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom i powstrzymać blaknięcie pod wpływem promieniowania UV.

Przed przystąpieniem do korekty lakieru wolimy zająć się wnętrzem pojazdu, szczególnie w przypadkach takich jak ten, gdzie konieczny jest ponowny montaż. Gdy wnętrze jest wykończone, łatwiej jest kontynuować prace na zewnątrz, wiedząc, że ostateczne wykończenie zostanie zachowane bez konieczności ciągłego wsiadania i wysiadania z samochodu. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Następnie Jensen został podniesiony na rampie hydraulicznej, aby ułatwić zdjęcie kół, które wraz z zawieszeniem zostały dokładnie wyczyszczone. Koła i nakrętki kół zostały następnie starannie wypolerowane ręcznie na wysoki połysk przy użyciu pasty Swissvax Metal Polish, po czym nałożono ochronną warstwę wosku Swissvax Autobahn Wheel Wax.

Przed przystąpieniem do polerowania maszynowego lakieru, Jensen został poddany inspekcji pod intensywnym oświetleniem, aby ujawnić zakres swirli i zadrapań oraz wielokrotnym odczytom głębokości lakieru.

Odczyty głębokości lakieru ujawniły zdrową ilość lakieru i wiedząc, że został on odrestaurowany, nie było to zaskoczeniem. Lakier na Jensen był absolutnie twardy jak skała. To była fantastyczna praca respray, absolutnie doskonały, ale to było naprawdę trudne. Podczas polerowania maszynowego, zawsze lepiej jest zacząć od najmniej agresywnej kombinacji padu i mieszanki. Zacząłem od użycia pada polerskiego Banzai Dynamics z kolekcji Kamikaze i Menzerny Heavy Cut 400, ale nie zapewniał on wystarczającego cięcia. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Przejście na tarczę tnącą Flexipads Microfibre rozwiązało problem korekcji. Ze względu na liczne krzywizny i skomplikowane detale Jensena, do większych paneli użyto RUPES LHR 12E BigFoot Duetto, a do mniejszych - RUPES LHR 75E BigFoot Mini.

W kilku miejscach widoczne były silne zawirowania, które wymagały zastosowania polerki obrotowej FLEX PE14-2 z przedłużaczem i płytą nośną FLEX 1″. Mniejsza głowica spowodowała intensywniejsze polerowanie, przy czym środek rotacji został przyłożony do korygowanego obszaru, a nie na krawędziach większego pada. Rezultaty są lepsze i osiągane znacznie szybciej. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Aby udoskonalić lakier po korekcie, konieczne były trzy przejścia przez każdy panel, przy użyciu kombinacji Menzerna Super Finish Plus 3800 na 3M PERFECT-IT III Blue Polishing Pad.

Aby zabezpieczyć wykończony lakier, dwie warstwy wosku Swissvax 'Best of Show' carnauba zostały starannie nałożone ręcznie, pozostawione do utwardzenia na dziesięć minut i wypolerowane przy użyciu bezszwowych mikrowłókien. Wysoka zawartość procentowa carnauby w połączeniu z naturalnymi olejkami nadaje niesamowitą głębię połysku i refleksów, nawet w przypadku jasnych kolorów lakieru.

Chromowane detale zostały wypolerowane przy użyciu Gtechniq M1 All Metal Cleaner, delikatnego środka czyszczącego, który wypala je do ciepłego połysku. Gumowe listwy ozdobne, uszczelki okien i drzwi zostały zabezpieczone przy użyciu Swissvax Seal Feed. Opracowany wyłącznie dla gumy, Seal Feed jest naturalnym produktem, który przywraca olejki pomagające utrzymać elastyczność gumowych elementów wykończeniowych i chroniące przed przedwczesnym pękaniem.

To był naprawdę intensywny proces, zapewniający, że każda część została wypolerowana. Nawet koło zapasowe, które w tych samochodach opuszcza się spod samochodu, zostało odblokowane, rama wyczyszczona i wypolerowana, koło wypolerowane i nawet pokrycie winylowe zostało zabezpieczone przy użyciu Swissvax Protecton. Wnęka silnika i elementy plastikowe zostały również wypolerowane, a następnie zabezpieczone, aby nadać im naturalny satynowy wygląd. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

 

Michał Kubicki

Redakcja ogloszenia-motoryzacyjne.com.pl