Rolls-Royce Ghost, chroniony przez innowacyjną technologię ceramiczną
13

maja

Rolls-Royce Ghost, chroniony przez innowacyjną technologię ceramiczną

Rolls-Royce opisuje swój luksusowy model sedan, Ghost, krótkim zdaniem: "Bezwysiłkowa elegancja, arcydzieło prostoty". I to jest jeden z przypadków, gdzie mniej naprawdę znaczy więcej, oczywiście w zależności od definicji "mniej"!

Rolls-Royce

Jeśli "mniej" oznacza 6,6-litrowy silnik twin-turbo V12 o mocy 570 KM, to mniej znaczy więcej. Jeśli samochód ważący prawie dwie i pół tony jest w stanie przejechać od 0 do 60 mil na godzinę w 4,7 sekundy to mniej, to mniej znaczy więcej. Ghost jest elektronicznie ograniczony do prędkości maksymalnej 155 mph, ale bez względu na to, z jaką prędkością się poruszasz, ciche jak szept wnętrze, wyłożone luksusową skórą, daje pasażerom poczucie latania.

Ten Ghost był przechowywany pod gołym niebem przez ostatnie trzy lata i chociaż był regularnie czyszczony i starannie pielęgnowany, nadszedł czas, aby usunąć kilka głębszych rys i przywrócić blask lakieru. Tak więc został on zarezerwowany w UF's Brands Hatch Detailing Studio na Gloss Enhancement Treatment, z opcjonalną "platynową" aktualizacją uszczelniacza przy użyciu Kamikaze Collection ENREI, najnowocześniejszego 2-stopniowego uszczelniacza zapewniającego najwyższą ochronę. Inne wybrane usługi obejmowały ClearVision Glass Treatment, Leather Protection i Alloy Wheel Protection. To był jeden z przypadków, w którym właściciel czuł, że więcej, to zdecydowanie więcej!

Począwszy od nałożenia roztworu Bilt-Hamber Korrosol na karoserię i koła w celu usunięcia cząsteczek żelaza, pochodzących z rozdrabniania klocków hamulcowych, rozpoczął się proces dekontaminacji. Korrosol zmienia kolor w kontakcie z cząstkami żelaza, przybierając barwę głębokiego fioletu, gdy roztwór obkurcza zanieczyszczenia, zmuszając je do zerwania wiązań z podłożem.

Gdy zmiana koloru osiągnie swój punkt kulminacyjny, roztwór i zanieczyszczenia można łatwo spłukać, bez konieczności pocierania lakieru rękawicą do mycia - czynności, która często powoduje powstawanie smug po myciu.

Następnie felgi i karoseria zostały oczyszczone z osadów smoły, których duże nagromadzenie było szczególnie widoczne na srebrnych felgach aluminiowych. Środek do usuwania smoły i kleju Gtechniq W7 Tar & Glue Remover został rozpylony na powierzchnie i pozostawiony na kilka minut, aby aktywny składnik rozerwał lepkie wiązania. Następnie zostały one spłukane.

Podczas jazdy samochody zbierają tłusty brud drogowy, oleje i odpryski oleju napędowego. Choć nie są one widoczne dla oka, wymagają usunięcia, ponieważ pozostawione na miejscu na dłuższy czas mogą spowodować przebarwienia lakieru, a nawet jego łuszczenie się. Bilt-Hamber Surfex HD został nałożony przy użyciu opryskiwacza Kwazar Orion Super Pro+ Pump-Up Spray. Szczególną uwagę zwrócono na bagażnik, maskę oraz zamki i zatrzaski drzwi, które są naturalną pułapką dla tłustych osadów. Dokładnie odtłuszczono również komorę silnika.

Po spłukaniu roztworu odtłuszczającego Ghost został wstępnie wyczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, roztworu do wstępnego czyszczenia nakładanego za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152. Gęsta, kremowa piana przylega nawet do pionowych powierzchni, unosząc większe cząstki brudu i żwiru.

Pianę spłukano, a następnie nałożono drugą warstwę Ultimate Snow Foam, która posłużyła jako środek smarny dla maty do gliny - specjalnej maty ściernej przeznaczonej do usuwania uporczywie przyklejonych zanieczyszczeń, które pozostawione na miejscu pozostawiałyby na powierzchni lakieru uczucie nierówności.

Klucz do uzyskania refleksyjnego i błyszczącego wykończenia leży w przygotowaniu. Wszelkie zanieczyszczenia pozostawione na powierzchni lakieru zakłócają sposób, w jaki odbija się od niej światło, przez co pogarszają jej ogólny wygląd. Gliniane rękawice usuwają zakorzeniony brud, pozostawiając lakier gładki jak szkło w dotyku. - Matt Back, UF Detailing Studio

Po ponownym spłukaniu Ghost został umyty przy użyciu metody dwóch wiader. W ten sposób roztwór myjący jest przechowywany w oddzielnym wiadrze od wody do płukania. Ulti-Mitt Double Sided Merino Wash Mitt zanurza się w roztworze mydła i myje fragment pojazdu. Następnie brudną rękawicę wypłukuje się w wiadrze do płukania, a rękawicę pociera się o osłonę przeciwpyłową znajdującą się na dnie wiadra. W ten sposób uwalniane są cząsteczki brudu i żwiru usunięte z samochodu i uwięzione w długim runie mitynki. Po wypłukaniu rękawica jest z powrotem zanurzana w wiadrze z mydłem i ponownie napełniana roztworem myjącym. Proces ten jest powtarzany do momentu, gdy samochód jest całkowicie czysty.

Piana została spłukana przy użyciu myjki ciśnieniowej, a następnie podłączony do węża filtr wody dejonizującej Aqua Gleam, który umożliwia ostateczne spłukanie samochodu czystą wodą. Filtr neutralizuje twarde związki zawarte w wodzie wodociągowej, które są odpowiedzialne za powstawanie plam. Następnie Ghost został osuszony miękkimi ręcznikami z mikrofibry, po czym trafił do studia. Tutaj samochód został jeszcze bardziej wysuszony przy użyciu dmuchawy powietrza, aby wypchnąć uwięzioną wodę zza kratek, wokół plakietek i wzdłuż elementów wykończeniowych.

Lakier został następnie sprawdzony przy intensywnym oświetleniu, a szczegóły dotyczące swirli, zadrapań i innych niedoskonałości lakieru zostały odnotowane w formularzu oceny pojazdu (VAF), który posłuży jako punkt odniesienia na etapie polerowania maszynowego.

Ten Ghost był oczywiście dość zadbany i regularnie polerowany. Jednak przejrzystość lakieru była zepsuta przez wyraźnie widoczne ślady po zawirowaniach. Dodatkowo, wokół plakietek znajdowały się stare pozostałości po polerowaniu, które stwardniały, co również negatywnie wpływało na ogólny wygląd. - Matt Back, UF Detailing Studio

Aby usunąć pozostałości lakieru, Britemax Easy Cut Metal Polish został nałożony na ręcznik z mikrofibry owinięty na końcu patyczka do skórek, a stwardniały związek został wyłowiony ze szczelin. Następnie plakietki i jasne elementy zostały wypolerowane i zabezpieczone przy użyciu Britemax Metal Final Shine Metal Sealant.

Przed polerowaniem maszynowym na każdym panelu dokonano wielokrotnych odczytów grubości lakieru, aby zweryfikować jego grubość. Ghost został następnie podniesiony na rampie hydraulicznej. Proces korekty lakieru rozpoczął się przy użyciu polerki RUPES BigFoot LHR 12E Duetto Dual Action z RUPES Green Polishing Pad i pasty Koch-Chemie H7 Schleifpaste, ciężkiej pasty polerskiej.

Jakość lakieru była doskonała, jak można się spodziewać po marce premium, takiej jak Rolls Royce. Jednak inspekcja ujawniła wiele głębokich rys, a ponieważ lakier bezbarwny był twardy, do usunięcia defektów potrzebna była dość ciężka kombinacja pada i pasty. Odnowienie lakieru zajęło dużo czasu - zwłaszcza, że jest to tak duży samochód - jeszcze bardziej agresywna kombinacja padów i mieszanek pozwoliłaby na szybsze usunięcie rys, ale spowodowałaby dalsze mikrouszkodzenia. Najlepszą praktyką jest rozpoczęcie od najmniej agresywnej kombinacji padów i mieszanek, tak aby usunąć tylko minimum lakieru bezbarwnego. - Matt Back, UF Detailing Studio

Aby uporać się z mniejszymi i trudno dostępnymi miejscami, takimi jak bagażnik i okolice lusterek, użyto polerki RUPES LHR 75E Mini Dual Action. Rzut 12 mm pozwala na skoncentrowanie polerowania na wymaganym obszarze, co daje bardziej jednolite rezultaty.

Po etapie korekty lakieru, wykończenie zostało zakończone przy użyciu 3M PERFECT-IT III Black Finishing Pad i Menzerna Super Finish Plus 3800, aby uzyskać wyjątkowo przejrzysty, błyszczący rezultat. Po oczyszczeniu świeżo obrobionej powłoki lakierniczej za pomocą zmywacza pozostałości, była ona gotowa do nałożenia uszczelniacza ochronnego.

W tym przypadku wybrano uszczelniacz ENREI Coat. Opracowany i wyprodukowany przez japońskiego producenta kosmetyków samochodowych Kamikaze Collection, ENREI Coat jest ich flagowym dwustopniowym uszczelniaczem, nazwa ENREI, pochodzi od połączenia dwóch słów, EN (połysk) i Rei (czarujące piękno). Pierwsza warstwa jest nakładana jako podkład bazowy, zapewniając absolutnie jednolitą powierzchnię lakieru, zapewniając optymalną powierzchnię dla warstwy wierzchniej, aby się z nią związać. Lakier nawierzchniowy tworzy bardzo trwałą, hydrofobową warstwę ochronną, praktycznie odporną na skrajne wartości pH. Brud nie przywiera do powierzchni, które zostały zabezpieczone, co ułatwia ich czyszczenie i zmniejsza prawdopodobieństwo powstawania smug podczas cotygodniowego mycia. Klucz do doskonałej wydajności ENREI leży nie tylko w jego formule, ale także w procedurze aplikacji. ENREI musi być nakładany przy użyciu bardzo specyficznej metody i w ściśle kontrolowanych warunkach środowiskowych, z dokładnie regulowaną temperaturą i wilgotnością powietrza. W związku z tym ENREI jest dostępny jako usługa tylko dla przeszkolonych i certyfikowanych detailerów Kamikaze Collection.

ENREI jest flagowym produktem Kamikaze Collection i łatwo zrozumieć dlaczego. Chociaż istnieje specyficzna metoda aplikacji, której należy ściśle przestrzegać, aby zapewnić maksymalną wydajność, powłoka z łatwością rozprowadza się na odpowiednio przygotowanej powierzchni, a rezultaty końcowe są wręcz powalające. - Matt Back, UF Detailing Studio

Podczas gdy ENREI utwardzał się, felgi zostały zabezpieczone przy użyciu Stance Rim Coat z kolekcji Kamikaze. Odporny na wysoką temperaturę, Stance Rim Coat nie spali się, gdy felgi staną się gorące. Impregnowane powierzchnie odpychają brud, wodę i oleje, jednocześnie hamując osadzanie się szkodliwego pyłu hamulcowego, co ułatwia konserwację felg i eliminuje konieczność stosowania ściągających środków chemicznych do mycia.

Przednia szyba została zabezpieczona powłoką Intenso Window Coat z kolekcji Kamikaze. Ta oparta na nanotechnologii powłoka stanowi hydrofobową barierę, odpychając wodę deszczową i zawarte w niej zanieczyszczenia. Gładka formuła eliminuje drżenie wycieraczek i sprawia, że jazda w złych warunkach pogodowych jest mniej męcząca dla kierowcy.

Częścią luksusu Ghosta jest skórzane wnętrze wykonane na zamówienie. Zostało ono wyczyszczone przy użyciu środka Colourlock Mild Leather Cleaner - delikatnej pianki nałożonej za pomocą mikrofibry, a następnie wprowadzonej w strukturę skóry za pomocą szczotki do skóry, która wydobywa brud z porów. Po wytarciu piany, skórę zabezpieczono środkiem Colourlock Leather Shield. Zapewnia ona matowe wykończenie i odporność na ścieranie, odpycha kurz i pomaga zapobiegać plamom z przypadkowych rozlanych płynów. Dodatkowo Leather Shield zapewnia ochronę przed promieniami UV, zapobiegając wysychaniu skóry.

Dowiedz się więcej na http://orlenwir.pl/

Dariusz Juźwik

Redakcja ogloszenia-motoryzacyjne.com.pl